• 22 493 67 40
  • nalezysie@euco.pl
    unnamed-1unnamed-1unnamed-1unnamed-1
    • Nasze usługi
      • Odszkodowanie komunikacyjne po wypadku
      • Odszkodowanie za wypadek w pracy
      • Renty i odszkodowania
      • Odszkodowanie za szkodę rolniczą
      • Odszkodowanie za potknięcie / poślizgnięcie
      • Odszkodowanie za śmierć bliskiej osoby
      • Odszkodowanie za błąd lekarski
      • Świadczenie pielęgnacyjne
    • O nas
    • Poradnik Należy Się
    • Chcę pomóc
    • FAQ
    • Kontakt
    • Strona główna
    • Wypadki komunikacyjne
    • Co zrobić zaraz po wypadku, jak się zabezpieczyć i jak wpłynąć na wyższe odszkodowanie. Poradnik ABC po wypadku.
    Ranking najlepszych ubezpieczeń dla dzieci i młodzieży szkolnej. Wskazujemy, na co zwrócić uwagę
    16/09/2021
    Nowe mandaty od 1 stycznia 2022, czyli rewolucja wśród kierowców
    03/01/2022

    Co zrobić zaraz po wypadku, jak się zabezpieczyć i jak wpłynąć na wyższe odszkodowanie. Poradnik ABC po wypadku.

    30/09/2021
    Kategorie
    • Wypadki komunikacyjne
    • Za niskie odszkodowanie
    Tagi
    • odszkodowanie po wypadku
    • Wypadek komunikacyjny
    Wypadek komunikacyjny poradnik

    Wypadki drogowe to przykra codzienność. Ich uczestnikiem może być nawet najbardziej uważny i przepisowy kierowca. Sprawdź, jak zachować się po zdarzeniu samochodowym i co zrobić, żeby dostać wysokie odszkodowanie po wypadku.

    W 2020 roku policja otrzymała 23 540 zgłoszeń o wypadkach drogowych, które miały miejsce w naszym kraju. Wskutek tych zdarzeń 26 463 osoby zostały ranne, a w co dziesiątym zdarzeniu zginęła co najmniej jedna osoba.

    Jak zachować się po wypadku lub kolizji?

    Każdy kierowca może stać się ofiarą zdarzenia drogowego. Postępowanie po wypadku to przede wszystkim działania mające na celu ocenę stanu osób poszkodowanych i zadbanie o bezpieczeństwo wszystkich uczestników. Kolejne kroki są niezbędne do rozpoczęcia procesu likwidacji szkody i uzyskania odszkodowania powypadkowego. 

    Krok 1 – wstępna ocena 

    Pierwszym i najważniejszym krokiem postępowania po zdarzeniu drogowym jest ocena skutków zdarzenia. Sprawdź, czy wśród uczestników są osoby ranne oraz czy w pobliżu pojazdów widać dym lub ogień. Jeśli podczas zderzenia ktoś odniósł obrażenia, udziel mu pierwszej pomocy, a świadków poproś o wezwanie karetki pogotowia. 

    Krok 2 – bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi

    Kiedy dokonasz oceny stanu zdrowia wszystkich uczestników, zabezpiecz miejsce zdarzenia. Włącz światła w samochodach, które brały udział w zajściu, ustaw trójkąt ostrzegawczy i nie utrudniaj ruchu – jeśli jest to stłuczka, która nie wymaga wzywania policji, przestaw pojazd na pobocze. 

    Krok 3 – sprawca zdarzenia

    Kolejną ważną czynnością jest ustalenie, kto odpowiada za zdarzenie. Jeśli sprawca zbiegł, przypuszczasz, że jest pod wpływem alkoholu, nie ma aktualnego ubezpieczenia OC, albo jest roszczeniowy i nie chce przyznać się do winy, wezwij policję. Funkcjonariusze zajmą się dokumentacją, ustalą przebieg zdarzenia i sporządzą notatkę, która będzie istotnym dokumentem w procesie likwidacji szkody u ubezpieczyciela. 

    Krok 4 – oświadczenie 

    Jeśli nie ma konieczności wzywania policji, spiszcie wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym. Wzór takiego dokumentu warto mieć zawsze w schowku. Oświadczenie możesz też napisać własnoręcznie, umieszczając w nim:

    • dane obydwu kierowców (imiona, nazwiska, adresy zamieszkania, nr PESEL i  nr prawa jazdy),
    • dane pojazdów (nr rejestracyjne, VIN, dane właścicieli), 
    • szczegółowy opis przebiegu zdarzenia + szkic kolizji drogowej,
    • oświadczenie sprawcy o przyznaniu się do winy,
    • podpisy sprawcy i poszkodowanego,
    • szczegółowy opis zdarzenia.

    Krok 5 – dowody

    Odszkodowanie po wypadku wypłacane jest na podstawie dowodów potwierdzających doznanie szkody. Zgromadzenie materiału dowodowego jest więc niezbędnym krokiem umożliwiającym skuteczne zgłoszenie zdarzenia. Na miejscu zdarzenia warto zrobić zdjęcia okolicy (np. skrzyżowanie, na którym doszło do kolizji) i uszkodzeń pojazdu. Rzetelną informacją są również zeznania świadków i notatka policyjna (jeśli funkcjonariusze byli wzywani na miejsce). 

    Krok 6 – zgłoszenie szkody 

    Odszkodowanie po wypadku wypłaca ubezpieczyciel sprawcy, do którego możesz się zgłosić telefonicznie, drogą elektroniczną, osobiście lub za pośrednictwem poczty. Możesz też skorzystać z pomocy własnego ubezpieczyciela, o ile oferuje on BLS (bezpieczną likwidację szkód). 

    Wyższe odszkodowanie – jak można je uzyskać?

    Postępowanie powypadkowe i proces rozpoczęcia likwidacji szkody rozpoczyna złożenie wniosku o odszkodowanie. Ten pierwszy etap ma zasadnicze znaczenie, które przekłada się na wysokość odszkodowania oraz czas, w którym należność zostanie wypłacona na Twoje konto. 

    Jeśli podczas składania wniosku odszkodowawczego popełnisz błędy, np. niejednoznacznie opiszesz przebieg sytuacji albo pominiesz kilka pozornie nieistotnych szczegółów, możesz nie mieć możliwości dokonania poprawek i stracisz prawo do odszkodowania lub otrzymasz je w skandalicznie niskiej kwocie. Dlatego już na samym początku skorzystaj z profesjonalnego wsparcia doradców do spraw odszkodowań i nie narażaj się na podstawowe błędy w formularzu zgłoszeniowym. 

    Eksperci NależySię sami sporządzą wniosek odszkodowawczy i będą współpracować z rzeczoznawcami i orzecznikami, od opinii których zależy kwota twojego roszczenia. Korzystając ze wsparcia, otrzymasz kompleksowy pilotaż i obsługę prawną w trakcie całego procesu likwidacji szkody – od chwili złożenia wniosku aż po wypłatę środków. 

    Nawet jeśli poprawnie wypełnisz wniosek, kwota przyznanego odszkodowania nadal może być bardzo niska. Ponad 95% ubezpieczycieli celowo zaniża świadczenia swoich klientów, zarabiając na ich stracie. Z tego powodu nie przyjmuj pierwszej propozycji ubezpieczyciela i złóż odwołanie. Masz na to 30 dni. W odwołaniu podaj stosowane przepisy prawne i argumenty potwierdzające błąd wstępnej wyceny. W kalkulacji realnej wartości poniesionych szkód pomogą doradcy z kancelarii odszkodowawczej. Do swoich wyliczeń wezmą oni pod uwagę nie tylko wydatki związane z zakupem nowych części czy kosztami leczenia, ale także inne czynniki, np.:

    • wiek, 
    • obecną pracę, 
    • okoliczności zdarzenia, 
    • wykształcenie, 
    • rodzinę na utrzymaniu, 
    • wszelkie plany na przyszłość, 
    • posiadane przez poszkodowanego kredyty do spłacenia, 
    • miejsce zamieszkania.

    Podczas prowadzenia dialogu z ubezpieczycielem niezbędne są zdolności negocjacyjne i odpowiednia wiedza prawnicza. Te umiejętności pozwalają wyegzekwować najwyższą kwotę odszkodowania i zminimalizować czas oczekiwania na pieniądze. 

    Daj sobie pomóc! Wyższe odszkodowanie przysługuje Ci częściej, niż myślisz. Nierzadko możesz odzyskać swoje środki nawet po kilkunastu latach od zdarzenia i pomimo podpisanej ugody lub zatwierdzenia wypłaty środków. Wiemy, że wracanie do tych spraw jest trudne i bolesne, ale zrób pierwszy krok i skontaktuj się z nami. Razem poprawimy jakość Twojego życia.

    Zobacz też:

    • Jak uzyskać dopłatę do odszkodowania z AC?
    • Zadośćuczynienie a odszkodowanie. Sprawdź, kiedy przysługują i czym się różnią
    • Ubezpieczyciele nie tylko zaniżają ponad 95% wypłacanych odszkodowań, ale też brutalnie naciągają swoich klientów. Poznaj najczęstsze chwyty.

    Nie wiesz czy należy się Tobie odszkodowanie? Sprawdź jak możemy ci pomóc.

    Wypadek komunikacyjny poradnik

    Umów się na rozmowę





      Share
      1

      Powiązane wpisy

      Kobieta pracuje zdalnie - nalezysie.pl
      07/07/2022

      Jak napisać wiarygodny i przekonujący opis zdarzenia do odszkodowania?


      Czytaj dalej
      18/03/2022

      Jak ustalana jest renta powypadkowa i kto może się o nią ubiegać?


      Czytaj dalej
      10/09/2021

      Wypadek drogowy a odwołane wakacje – czy poszkodowany ma prawo do odszkodowania?


      Czytaj dalej
      12/08/2021

      Nieproszony gość wtargnął na posesję i został poszkodowany – konsekwencje dla napastnika i właściciela nieruchomości


      Czytaj dalej
      02/06/2021

      Nie wykryto sprawcy lub winny zbiegł z miejsca wypadku? Sprawdź, kiedy masz szansę na odszkodowanie


      Czytaj dalej
      10/03/2021

      Ubezpieczenie NNW. Co to jest, jak działa i od czego chroni ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków?


      Czytaj dalej

      O nas

      Newera Sp. z o.o. jest niezależną spółką, świadczącą usługi na rzecz wielu kancelarii prawnych, które pomagają w uzyskaniu odszkodowania lub świadczenia pielęgnacyjnego i renty powypadkowej.


      Poznaj inne nasze serwisy:


      www.swiadczeniapielegnacyjne.pl
      Poznaj naszą społeczność na Narencie.pl

      Kontakt

      Newera Sp. z o.o.

      ul. Sienna 72/6
      00-833 Warszawa
      tel. 22 493 67 40
      e-mail: pomoc@nalezysie.pl

      Zobacz więcej

      • Nasze usługi
      • O nas
      • FAQ
      • Poradnik poszkodowanego
      • Chcę pomóc
      • Kontakt
      • Program partnerski
      © NależySię, Grupa EuCO 2004 – 2021 22 493 67 42
          Zadzwoń
          Napisz
          Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia dzięki zapamiętywaniu Twoich preferencji i powtarzaniu wizyt. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie.
          UstawieniaAkceptuję
          Manage consent

          O cookies

          Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia podczas przeglądania witryny. Z tych plików cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również zrezygnować z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może mieć wpływ na wygodę przeglądania.
          Necessary
          Zawsze Dozwolone
          Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
          CookieDurationDescription
          cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
          cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
          cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
          cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
          cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
          viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
          Functional
          Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
          Performance
          Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
          Analytics
          Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
          Advertisement
          Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
          Others
          Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
          SAVE & ACCEPT


          Zamów bezpłatną konsultację

          lub zadzwoń 22 493 67 40

          Pracujemy w godz. 8–18 (pn–pt) i 9–17 (sb)







            Zamów bezpłatną konsultację

            lub zadzwoń 22 493 67 40

            Pracujemy w godz. 8–18 (pn–pt) i 9–17 (sb)