Powrót do pełnego systemu pracy stacjonarnej, brak możliwości uzyskania kontaktu telefonicznego i ograniczona możliwość załatwiania spraw przez Internet doprowadziły do powstania gigantycznych kolejek do urzędów i spiętrzenia spraw urzędowych. Dlaczego Polacy ruszyli do urzędów i czy jest jakiś sposób, by uniknąć wielogodzinnego stania w kolejce?
Urzędy i placówki administracji państwowej przeżywają oblężenie. W związku z odejściem od obostrzeń pandemicznych Polacy ruszyli załatwiać zaległe sprawy. Proces obsługi petentów jest wydłużony nie tylko przez COVID-19, ale również w związku z wybuchem wojny na Ukrainie i obsługą uchodźców. Utrudnieniem jest także brak możliwości umówienia wizyt drogą elektroniczną i połączenia się z pracownikami urzędów.
Najtrudniejsza sytuacja ma miejsce w Miejskich Ośrodkach Pomocy Społecznej oraz w wydziałach paszportowych. Tylko w Małopolsce od 25 lutego do 14 marca 2022 r. wnioski o paszport złożyło ponad 24,2 tys. osób, natomiast przed rokiem, w tym samych okresie, zainteresowanie wyrobieniem paszportu zgłosiło ponad 3,5 tys. osób.
Mimo że w wielu urzędach zwiększono obsadę osobową, wydłużono godziny pracy, a pracownicy starają się sprawnie procedować kolejki, wielu zainteresowanych po odstaniu kilku godzin pod budynkiem nadal odchodzi z przysłowiowym kwitkiem.
Polscy obywatele mają już do dyspozycji kilkaset e-usług publicznych zlokalizowanych na różnych platformach i portalach rządowych, jednak cyfryzacja spraw urzędowych jeszcze nie jest całkowicie rozwinięta i nadal nie daje możliwości załatwienia wielu spraw online. Administracja systematycznie udostępnia i buduje nowe elektroniczne usługi, które umożliwią załatwienie spraw urzędowych z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, bez konieczności wychodzenia z domu.
Specjaliści z NależySię od lat pomagają swoim klientom w sporządzaniu pism urzędowych – wniosków, podań i odwołań – i w wypełnianiu dokumentów. Podpowiadają, jak formułować argumenty i na jakie akty prawne należy powoływać się w danym przypadku. Ich wiedza i zaangażowanie ułatwia realizowanie spraw rozliczeniowych i pozwala uniknąć błędów we wnioskach, a co za tym idzie zwiększania częstotliwości wizyt w urzędach. Nasi eksperci podpowiedzą Ci, jakie świadczenia możesz uzyskać i co zrobić w sytuacji otrzymania decyzji odmownej. Występując w Twoim imieniu, np. podczas składania wniosku o świadczenie pielęgnacyjne, wyręczą Cię z obowiązku poświęcania swojego czasu i samodzielnego udawania się do placówki.
Nie chcesz tkwić w kolejce, ale nie wiesz, jak wypełnić wniosek o odszkodowanie za wypadek w pracy? MOPS odrzucił Twój wniosek o świadczenie pielęgnacyjne? A może pandemia utrudniła Ci złożenie wniosku o rentę?
Nie czekaj i skontaktuj się z nami. Podczas bezpłatnej konsultacji przeprowadzimy wstępną analizę Twojej sprawy. To krótka rozmowa, w trakcie której ustalimy szczegóły i od razu ustalimy, jak możemy Ci pomóc.
Kolejny etap to wnikliwa analiza Twojej sytuacji. Podczas rozmowy zadamy konkretne pytania – pozwoli nam to określić, jak możemy Ci pomóc i jakie działania podjąć, aby poprawić Twoją sytuację. Od razu dostaniesz informację o tym, jak będzie wyglądała dalsza współpraca i czego możesz się spodziewać.
Pomożemy Ci zebrać wszystkie potrzebne dokumenty i sporządzimy skuteczne argumenty przemawiające na Twoją korzyść. Po skompletowaniu formalności wykonamy kalkulację roszczeń i natychmiast przystąpimy do działania.
Ostatni etap naszej współpracy to negocjacje w właściwą placówką. Zależnie od sytuacji i rodzaju roszczenia wystąpimy w Twoim imieniu przed ubezpieczycielem lub instytucją administracji publicznej. Nasze doświadczenie pokazuje, że dostarczenie kompletu dokumentacji i poparcie stanowiska wnioskodawcy merytorycznymi dokumentami pozwala skrócić czas trwania sprawy i zmniejszyć liczbę wizyt w urzędzie. Dzięki temu szybciej otrzymujesz swoje świadczenie i nie tracisz czasu na stanie w kolejkach. Współpraca z doświadczonym doradcą to również najlepszy sposób na ominięcie żmudnej, zawiłej procedury formalnej.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |