• 22 493 67 40
  • nalezysie@euco.pl
    unnamed-1unnamed-1unnamed-1unnamed-1
    • Nasze usługi
      • Odszkodowanie komunikacyjne po wypadku
      • Odszkodowanie za wypadek w pracy
      • Renty i odszkodowania
      • Odszkodowanie za szkodę rolniczą
      • Odszkodowanie za potknięcie / poślizgnięcie
      • Odszkodowanie za śmierć bliskiej osoby
      • Odszkodowanie za błąd lekarski
      • Świadczenie pielęgnacyjne
    • O nas
    • Poradnik Należy Się
    • Chcę pomóc
    • FAQ
    • Kontakt
    • Strona główna
    • Poradnik
    • Kobieta u mechanika – jak złożyć reklamację naprawy samochodu?
    Kolizja ze zwierzęciem – jak powinien zachować się kierowca?
    02/02/2021
    Zadośćuczynienie a odszkodowanie. Sprawdź, kiedy przysługują i czym się różnią
    23/02/2021

    Kobieta u mechanika – jak złożyć reklamację naprawy samochodu?

    03/02/2021
    Kategorie
    • Poradnik
    Tagi
    • poradnik
    Kobiety często stają się ofiarami oszustw w zakładach mechanicznych. Fachowcy wiedzą, że wiele z nich nie zna się na motoryzacji i niejednokrotnie wykorzystują ten fakt, wykonując naprawy pobieżnie lub naciągając swoje klientki na niepotrzebne wydatki. Czy w takim przypadku masz prawo złożyć reklamację naprawy samochodu? Czy należy Ci się okres gwarancji? Kiedy możesz dostać odszkodowanie za błąd w warsztacie mechanicznym? 
    Oddając samochód do mechanika, korzystaj wyłącznie z oficjalnych zakładów. W branży motoryzacyjnej działa wielu samouków, którzy nie prowadzą działalności gospodarczej i trudno u nich cokolwiek reklamować.

    Jak mechanicy oszukują klientów i klientki?

    Mechanicy próbują różnych metod, żeby zarobić jak najwięcej na swoich klientach. Jeżeli więc w zakładzie pojawi się osoba, która sprawia wrażenie nie znającej się na branży motoryzacyjnej, fachowcy mogą:
    • namawiać na wymianę płynów i olejów, mimo że w rzeczywistości nie jest ona konieczna;
    • montować tańsze części (tzw. zamienniki), a na fakturze lub rachunku podawać je jako części oryginalne (od producenta);
    • wykonać kilka drobnych napraw i wmawiać klientom, że zrobili ich bardzo dużo i dlatego rachunek za usługę jest tak kosztowny;
    • wymieniać oryginalne części w samochodzie na używane zamienniki, by ponownie wykorzystać je podczas innej naprawy. 
    Bez względu na to, czy masz wrażenie, że mechanik w warsztacie Cię oszukał czy nie, zawsze zabieraj rachunek lub fakturę za wykonaną usługę. To jedyny dokument, który daje Ci prawo do reklamacji i ubiegania się o odszkodowanie.

    Reklamacja naprawy u mechanika

    Po odebraniu pojazdu od mechanika nie widzisz poprawy? Usterka nadal daje o sobie znać albo samochód jeździ jeszcze gorzej niż przedtem? Wróć do warsztatu i porozmawiaj z fachowcem, który zajmował się Twoim autem. Zanim złożysz reklamację lub wstąpisz na ścieżkę prawną, spróbuj załatwić sprawę polubownie. Jeżeli nie uda Ci się dojść do porozumienia z mechanikiem, złóż reklamację. Najłatwiej będzie Ci dochodzić swoich praw wtedy, gdy przed nawiązaniem współpracy spisaliście umowę. Jej brak nie odbiera Ci jednak szans na odszkodowanie. Ustalając efekt naprawy i czynności, jakie mają umożliwić jego osiągnięcie, Wasza współpraca nabrała charakteru umowy o dzieło, co wiąże się z odpowiedzialnością mechanika wobec swojego klienta, czyli Ciebie. Reklamację złóż w wersji pisemnej, najlepiej w dwóch egzemplarzach. Opisz, jak doszło do ujawnienia się usterki i zaznacz, jaki jest zakres Twoich roszczeń. Napisz, że chcesz, aby warsztat bezpłatnie usunął usterkę lub skutki niewłaściwie wykonanej naprawy. Po dostarczeniu reklamacji mechanikowi poproś o złożenie podpisu na obu kopiach i przybicie pieczęci z datą wpłynięcia pisma do firmy. Mechanik odpowiada za świadczone przez siebie usługi przez dwa lata od dnia naprawy. Oznacza to, że po odebraniu samochodu z warsztatu, masz 24 miesiące, aby zgłosić wadliwą naprawę. Składając reklamację, pamiętaj, że pojazd używany nie musi być naprawiony do stanu nowości, a jedynie tak, aby jego sprawność odpowiadała rocznikowi produkcji i przebiegowi. 

    Odszkodowanie za błąd w warsztacie mechanicznym

    Sprawę nieuczciwej naprawy zgłoś do Rzecznika Praw Konsumentów, Inspekcji Pracy lub złóż pozew do sądu. Najbardziej skuteczną i najczęściej praktykowaną ścieżką jest wstąpienie na drogę sądową. Proces przeciwko mechanikowi będzie wymagał od Ciebie uzasadnienia swoich racji i potwierdzenia ich materiałem dowodowym. Jak udowodnić, że samochód nie został właściwie naprawiony? Najlepiej zatrudniając obiektywnego rzeczoznawcę. Jeżeli okaże się, że winę za usterkę ponosi zakład mechaniczny, możesz ubiegać się o zwrot kosztów zatrudnienia rzeczoznawcy. W niektórych przypadkach trudno udowodnić winę mechanika. Dotyczy to np. pojazdów w złym stanie technicznym, w których usterki są głęboko ukryte. W takim przypadku rzeczoznawca może uznać, że mechanik nie miał możliwości znaleźć wady pojazdu i to zamknie Twoją drogę od odzyskania swoich pieniędzy. Jeżeli nie wiesz, czy możesz dostać odszkodowanie za błąd w warsztacie mechanicznym oraz jak się o nie ubiegać, skorzystaj z wiedzy i doświadczenia specjalistów z nalezysie.pl. Nasi pełnomocnicy bez żadnych opłat przeanalizują Twoją sprawę i zasadność roszczeń. Pomogą sformułować skuteczne argumenty przemawiające na Twoją korzyść i będą reprezentować Cię w trakcie rozpraw sądowych.

    Gwarancja za pracę mechanika

    Warsztaty samochodowe nie mają obowiązku udzielania gwarancji na swoje usługi. Jako klient możesz domagać się naprawy usterki na podstawie ustawy konsumenckiej, czyli stwierdzenia, że otrzymany towar (w tym przypadku samochód po naprawie) jest niezgodny z umową. Gwarancja w warsztacie jest dobrowolna. Jeżeli mechanik, jeszcze przed rozpoczęciem prac przy Twoim samochodzie, zapewnia, że udzieli Ci gwarancji na zakupione u niego części i wykonaną usługę, poproś go o zapisanie tej informacji i potwierdzenie jej pieczątką zakładu. 

    Zobacz również:

    Szkoda całkowita z OC i AC. Co zrobić z wrakiem pojazdu?
    Zaniżone odszkodowanie OC, czyli w jaki sposób ubezpieczyciele oszukują klientów?

    Doznałaś szkody w wyniku błędu mechanika? Sprawdź jak możemy ci pomóc.

    Umów się na rozmowę





      Share
      32

      Powiązane wpisy

      Kobieta pracuje zdalnie - nalezysie.pl
      07/07/2022

      Jak napisać wiarygodny i przekonujący opis zdarzenia do odszkodowania?


      Czytaj dalej
      04/07/2022

      Wypadek w drodze do lub z pracy – procedura powypadkowa i przysługujące świadczenia


      Czytaj dalej
      06/05/2022

      Gigantyczne kolejki do urzędów. Skąd się biorą i czy można je ominąć, żeby szybko załatwić swoje sprawy?


      Czytaj dalej
      18/03/2022

      Jak ustalana jest renta powypadkowa i kto może się o nią ubiegać?


      Czytaj dalej
      18/09/2021

      7 zasad bezpiecznego przebywania w szkole


      Czytaj dalej
      16/09/2021

      Ranking najlepszych ubezpieczeń dla dzieci i młodzieży szkolnej. Wskazujemy, na co zwrócić uwagę


      Czytaj dalej

      O nas

      Newera Sp. z o.o. jest niezależną spółką, świadczącą usługi na rzecz wielu kancelarii prawnych, które pomagają w uzyskaniu odszkodowania lub świadczenia pielęgnacyjnego i renty powypadkowej.


      Poznaj inne nasze serwisy:


      www.swiadczeniapielegnacyjne.pl
      Poznaj naszą społeczność na Narencie.pl

      Kontakt

      Newera Sp. z o.o.

      ul. Sienna 72/6
      00-833 Warszawa
      tel. 22 493 67 40
      e-mail: pomoc@nalezysie.pl

      Zobacz więcej

      • Nasze usługi
      • O nas
      • FAQ
      • Poradnik poszkodowanego
      • Chcę pomóc
      • Kontakt
      • Program partnerski
      © NależySię, Grupa EuCO 2004 – 2021 22 493 67 42
          Zadzwoń
          Napisz
          Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia dzięki zapamiętywaniu Twoich preferencji i powtarzaniu wizyt. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie.
          UstawieniaAkceptuję
          Manage consent

          O cookies

          Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia podczas przeglądania witryny. Z tych plików cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również zrezygnować z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może mieć wpływ na wygodę przeglądania.
          Necessary
          Zawsze Dozwolone
          Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
          CookieDurationDescription
          cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
          cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
          cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
          cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
          cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
          viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
          Functional
          Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
          Performance
          Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
          Analytics
          Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
          Advertisement
          Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
          Others
          Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
          SAVE & ACCEPT


          Zamów bezpłatną konsultację

          lub zadzwoń 22 493 67 40

          Pracujemy w godz. 8–18 (pn–pt) i 9–17 (sb)







            Zamów bezpłatną konsultację

            lub zadzwoń 22 493 67 40

            Pracujemy w godz. 8–18 (pn–pt) i 9–17 (sb)