Zgłoszenie szkody w WARTA może odbyć się drogą telefoniczną, online lub osobiście w oddziale. W trakcie składania roszczenia uprawniającego do uzyskania odszkodowania należy udokumentować zajście zdarzenia materiałem dowodowym w postaci zdjęć, notatek policyjnych i oświadczeń. Sprawdź, jak odbywa się zgłoszenie szkody w WARCIE i jak długo trzeba czekać na odszkodowanie.
Zaktualizowano: 11.07.2022
Posiadacze ubezpieczenia na życie lub polisy innego typu, mają do dyspozycji kilka sposobów na zgłoszenie szkody w WARCIE. Klienci mogą to zrobić:
Czas na zgłoszenie roszczenia będącego podstawą wypłaty odszkodowania to 3 lata. Okres ten liczony jest od dnia zajścia zdarzenia lub wypadku. Jest to ustalenie, które ma swoje podstawy prawne w art. 819 § 1 k.c.
Osoba, która doznała wypadku, a jednocześnie posiada polisę OC lub ubezpieczenie na życie WARTA, podczas zgłoszenia szkody, powinna dostarczyć materiał dowodowy. Są to dokumenty potwierdzające zajście zdarzenia i przedstawiające możliwie jak najwięcej szczegółów. Należą do nich m.in.:
Po zgłoszeniu roszczenia lub szkody firma ubezpieczeniowa kompletuje pełną dokumentację umożliwiającą ustalenie odpowiedzialności bądź kwoty należnego odszkodowania.
Po zgłoszeniu szkody firma ubezpieczeniowa ma 30 dni na wydanie decyzji dotyczącej wypłaty świadczenia. W przypadku niemożności dotrzymania tego okresu postępowania wyjaśniającego, ubezpieczony powinien otrzymać pismo informujące o wydłużeniu czasu rozpatrywania wraz z uzasadnieniem przyczyn opóźnienia.
Proces wydłużonej likwidacji szkody w WARCIE może być spowodowany np. brakiem możliwości wyjaśnienia okoliczności zdarzenia we wskazanym terminie. W takim przypadku ubezpieczyciel ma obowiązek wypłacić należne świadczenie w ciągu 14 dni od dnia wyjaśnienia, jednak nie później niż 90 dni od daty zgłoszenia szkody.
Odstępstwem od powyższej zasady może być sytuacja, w której ustalenie wysokości odszkodowania będzie uzależnione od wyroku postępowania cywilnego bądź karnego. Wówczas zakład ubezpieczeń może przekroczyć granicę 90 dni.
Wiele firm ubezpieczeniowych odmawia wypłaty odszkodowania lub zaniża kwotę świadczenia. Najczęściej jest to spowodowane chęcią wzbogacenia się kosztem swoich klientów.
Proces negocjacji kwoty ubezpieczenia może być złożony i wymagać znajomości wielu mechanizmów prawnych stosowanych przez przedstawicieli towarzystwa ubezpieczeniowego. Z tego względu, warto skorzystać ze wsparcia doświadczonych pełnomocników NależySię, którzy pomogą w przygotowaniu pełnej dokumentacji i będą występować w imieniu poszkodowanego podczas odwoływania się od decyzji WARTA.
Jeśli nastąpiło zdarzenie, w wyniku którego starasz się otrzymać odszkodowanie od ubezpieczyciela, pamiętaj, że 95% wypłat jest celowo zaniżanych.
Często sposób, w jaki składamy wniosek o wypłatę odszkodowania ma wpływ na decyzję końcową. Warto więc skonsultować się bezpłatnie z nami.
Jeśli sprawa będzie prosta, wówczas podpowiemy jak to zrobić najlepiej, jeśli jednak może nastąpić odmowa wypłaty, wtedy zaproponujemy skorzystanie z naszych usług.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |