• 22 493 67 40
  • nalezysie@euco.pl
    unnamed-1unnamed-1unnamed-1unnamed-1
    • Nasze usługi
      • Odszkodowanie komunikacyjne po wypadku
      • Odszkodowanie za wypadek w pracy
      • Renty i odszkodowania
      • Odszkodowanie za szkodę rolniczą
      • Odszkodowanie za potknięcie / poślizgnięcie
      • Odszkodowanie za śmierć bliskiej osoby
      • Odszkodowanie za błąd lekarski
      • Świadczenie pielęgnacyjne
    • O nas
    • Poradnik Należy Się
    • Chcę pomóc
    • FAQ
    • Kontakt
    • Strona główna
    • Firmy Ubezpieczeniowe
    • Ubezpieczenia na życie Warta. Jak przebiega zgłoszenie szkody?
    Jak zgłosić szkodę w PZU ubezpieczenie na życie?
    27/11/2020
    Zgłaszanie szkody w Ergo Hestia – ile się czeka na odszkodowanie?
    02/12/2020

    Ubezpieczenia na życie Warta. Jak przebiega zgłoszenie szkody?

    30/11/2020
    Kategorie
    • Firmy Ubezpieczeniowe
    Tagi
    • Firmy ubezpieczeniowe
    Warta_materialy_prasowe

    Zgłoszenie szkody w WARTA może odbyć się drogą telefoniczną, online lub osobiście w oddziale. W trakcie składania roszczenia uprawniającego do uzyskania odszkodowania należy udokumentować zajście zdarzenia materiałem dowodowym w postaci zdjęć, notatek policyjnych i oświadczeń. Sprawdź, jak odbywa się zgłoszenie szkody w WARCIE i jak długo trzeba czekać na odszkodowanie.

    Zaktualizowano: 11.07.2022

    Zgłaszanie szkód WARTA – jak to zrobić?

    Posiadacze ubezpieczenia na życie lub polisy innego typu, mają do dyspozycji kilka sposobów na zgłoszenie szkody w WARCIE. Klienci mogą to zrobić:

    • poprzez telefon w trakcie rozmowy z doradcą. Numer kontaktowy to 801 308 308 bądź +48 502 308 308;
    • wysyłając SMS na numer 661 001 581. W treści wiadomości należy wpisać „SZKODA”;
    • online, poprzez formularz na stronie internetowej towarzystwa ubezpieczeniowego;
    • osobiście w najbliższym oddziale;
    • kontaktując się ze specjalistami kancelarii odszkodowawczej. Prawnicy zajmą się wszystkimi formalnościami i będą pełnomocnikami w toku sprawy.

    Jaki jest termin na zgłoszenie szkody w WARTA?

    Czas na zgłoszenie roszczenia będącego podstawą wypłaty odszkodowania to 3 lata. Okres ten liczony jest od dnia zajścia zdarzenia lub wypadku. Jest to ustalenie, które ma swoje podstawy prawne w art. 819 § 1 k.c. 

    Po nowelizacji kodeksu cywilnego, poszkodowany ma jednak szansę ubiegać się o swoje pieniądze nawet 20 lat od daty nieszczęśliwego zajścia. Warto mieć to na uwadze i nie rezygnować z możliwości uzyskania należności z powodu utraty ich aktualności po upływie umownych trzech lat.

    Odszkodowanie z WARTA — jakie dokumenty powinien przedstawić poszkodowany?

    Osoba, która doznała wypadku, a jednocześnie posiada polisę OC lub ubezpieczenie na życie WARTA, podczas zgłoszenia szkody, powinna dostarczyć materiał dowodowy. Są to dokumenty potwierdzające zajście zdarzenia i przedstawiające możliwie jak najwięcej szczegółów. Należą do nich m.in.:

    • sporządzone przez policję notatki opisujące przebieg incydentu;,
    • filmy i fotografie;
    • zeznania świadków;
    • oświadczenia sprawcy;
    • dokumentacja medyczna potwierdzająca doznane obrażenia ciała;
    • rachunek za naprawę uszkodzonych pojazdów.

    Jak przebiega likwidacja szkody w WARTA?

    Po zgłoszeniu roszczenia lub szkody firma ubezpieczeniowa kompletuje pełną dokumentację umożliwiającą ustalenie odpowiedzialności bądź kwoty należnego odszkodowania. 

    W sytuacji, gdy poszkodowany przedstawi niewystarczający materiał dowodowy, zakład może wymagać poddania się dodatkowym badaniom lekarskim. Takie postępowanie ma na celu określenie, w jakim stopniu ubezpieczony doznał trwałego uszczerbku na zdrowiu oraz do jakich jeszcze zdrowotnych następstw doszło wskutek wypadku. Dotyczy to m.in. cierpienia psychicznego lub fizycznego, od których zależy wysokość zadośćuczynienia.

    Ile trwa rozpatrywanie odszkodowania w WARTA?

    Po zgłoszeniu szkody firma ubezpieczeniowa ma 30 dni na wydanie decyzji dotyczącej wypłaty świadczenia. W przypadku niemożności dotrzymania tego okresu postępowania wyjaśniającego, ubezpieczony powinien otrzymać pismo informujące o wydłużeniu czasu rozpatrywania wraz z uzasadnieniem przyczyn opóźnienia. 

    Proces wydłużonej likwidacji szkody w WARCIE może być spowodowany np. brakiem możliwości wyjaśnienia okoliczności zdarzenia we wskazanym terminie. W takim przypadku ubezpieczyciel ma obowiązek wypłacić należne świadczenie w ciągu 14 dni od dnia wyjaśnienia, jednak nie później niż 90 dni od daty zgłoszenia szkody. 

    Odstępstwem od powyższej zasady może być sytuacja, w której ustalenie wysokości odszkodowania będzie uzależnione od wyroku postępowania cywilnego bądź karnego. Wówczas zakład ubezpieczeń może przekroczyć granicę 90 dni.

    WARTA odmówiła wypłaty odszkodowania lub zaniżyła jego wysokość 

    Wiele firm ubezpieczeniowych odmawia wypłaty odszkodowania lub zaniża kwotę świadczenia. Najczęściej jest to spowodowane chęcią wzbogacenia się kosztem swoich klientów. 

    Jeżeli poszkodowany ma wątpliwości dotyczące otrzymanej decyzji, ma prawo złożyć odwołanie od decyzji ubezpieczyciela. Takie pismo można wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru lub złożyć osobiście w oddziale, prosząc o wykonanie kopii i przybicie stempla z datą wpłynięcia wniosku.

    Proces negocjacji kwoty ubezpieczenia może być złożony i wymagać znajomości wielu mechanizmów prawnych stosowanych przez przedstawicieli towarzystwa ubezpieczeniowego. Z tego względu, warto skorzystać ze wsparcia doświadczonych pełnomocników NależySię, którzy pomogą w przygotowaniu pełnej dokumentacji i będą występować w imieniu poszkodowanego podczas odwoływania się od decyzji WARTA.

    95% ubezpieczycieli celowo zaniża wypłatę odszkodowań

    Jeśli nastąpiło zdarzenie, w wyniku którego starasz się otrzymać odszkodowanie od ubezpieczyciela, pamiętaj, że 95% wypłat jest celowo zaniżanych.

    Często sposób, w jaki składamy wniosek o wypłatę odszkodowania ma wpływ na decyzję końcową. Warto więc skonsultować się bezpłatnie z nami.

    Jeśli sprawa będzie prosta, wówczas podpowiemy jak to zrobić najlepiej, jeśli jednak może nastąpić odmowa wypłaty, wtedy zaproponujemy skorzystanie z naszych usług.

     
    Umów się na bezpłatną konsultację

    Zobacz również:

    Zgłaszanie szkody w Link4 – jak starać się o odszkodowanie z ubezpieczenia na życie Link4

    Ubezpieczenie na życie AXA – zgłoszenie szkody

    Nie wiesz czy należy się Tobie odszkodowanie? Sprawdź jak możemy ci pomóc.

    Warta_materialy_prasowe

    Umów się na rozmowę





      Share
      70

      Powiązane wpisy

      16/09/2021

      Ranking najlepszych ubezpieczeń dla dzieci i młodzieży szkolnej. Wskazujemy, na co zwrócić uwagę


      Czytaj dalej
      16/12/2020

      Zgłoszenie szkody w AVIVA dla ubezpieczenia na życie – jakie dokumenty są potrzebne?


      Czytaj dalej
      16/12/2020

      Ubezpieczenie na życie AXA – zgłoszenie szkody


      Czytaj dalej
      14/12/2020

      Ubezpieczenia nieruchomości, turystyczne i komunikacyjne. Jak zgłosić szkodę w Link4?


      Czytaj dalej
      02/12/2020

      Zgłaszanie szkody w Ergo Hestia – ile się czeka na odszkodowanie?


      Czytaj dalej
      27/11/2020

      Jak zgłosić szkodę w PZU ubezpieczenie na życie?


      Czytaj dalej

      O nas

      Newera Sp. z o.o. jest niezależną spółką, świadczącą usługi na rzecz wielu kancelarii prawnych, które pomagają w uzyskaniu odszkodowania lub świadczenia pielęgnacyjnego i renty powypadkowej.


      Poznaj inne nasze serwisy:


      www.swiadczeniapielegnacyjne.pl
      Poznaj naszą społeczność na Narencie.pl

      Kontakt

      Newera Sp. z o.o.

      ul. Sienna 72/6
      00-833 Warszawa
      tel. 22 493 67 40
      e-mail: pomoc@nalezysie.pl

      Zobacz więcej

      • Nasze usługi
      • O nas
      • FAQ
      • Poradnik poszkodowanego
      • Chcę pomóc
      • Kontakt
      • Program partnerski
      © NależySię, Grupa EuCO 2004 – 2021 22 493 67 42
          Zadzwoń
          Napisz
          Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia dzięki zapamiętywaniu Twoich preferencji i powtarzaniu wizyt. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie.
          UstawieniaAkceptuję
          Manage consent

          O cookies

          Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia podczas przeglądania witryny. Z tych plików cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również zrezygnować z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może mieć wpływ na wygodę przeglądania.
          Necessary
          Zawsze Dozwolone
          Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
          CookieDurationDescription
          cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
          cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
          cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
          cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
          cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
          viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
          Functional
          Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
          Performance
          Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
          Analytics
          Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
          Advertisement
          Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
          Others
          Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
          SAVE & ACCEPT


          Zamów bezpłatną konsultację

          lub zadzwoń 22 493 67 40

          Pracujemy w godz. 8–18 (pn–pt) i 9–17 (sb)







            Zamów bezpłatną konsultację

            lub zadzwoń 22 493 67 40

            Pracujemy w godz. 8–18 (pn–pt) i 9–17 (sb)