Wykupiłeś autocasco dla swojego samochodu, a po zgłoszeniu szkody ubezpieczyciel wypłacił Ci zaniżone odszkodowanie z AC? Możesz odwołać się od otrzymanej decyzji i złożyć reklamację. Zobacz, jak uzyskać dopłaty do odszkodowań AC i kto Ci w tym pomoże.
Odszkodowanie z autocasco jest zaniżane równie często jak należność z OC. Mimo zasad określonych przez KNF, blisko 90% świadczeń jest wypłacanych niesprawiedliwie.
Przyczyną zaniżanych odszkodowań jest chęć wzbogacenia się kosztem klienta. Firmy ubezpieczeniowe celowo zaniżają wartość rynkową pojazdów, usług mechanika lub części samochodów. Liczą w ten sposób na brak zaangażowania ze strony poszkodowanego i niechęć do odwoływania się od otrzymanej decyzji.
Jeżeli dostałeś pismo z informacją o wysokości przyznanego świadczenia, zapewne znajdziesz tam wskazówkę, że jeśli nie zgadzasz się ze stanowiskiem TU, możesz się odwołać i przejść na drogę sądową. Warto jednak podkreślić, że nie każda reklamacja musi zakończyć się procesem. Pierwszym etapem jest złożenie odwołania i wyjaśnienie, dlaczego nie zgadzasz się ze stanowiskiem ubezpieczyciela. Jeżeli podasz merytoryczne i właściwie sformułowane argumenty, sprawa zakończy się bez wizyty w sądzie i związanych z nią nerwów.
Zaoszczędź swój czas i nie narażaj się na dodatkowy stres. Skorzystaj z pomocy specjalistów z nalezysie.pl i euco.pl. Nasi pełnomocnicy każdego dnia zajmują się setkami podobnych sytuacji. Są ekspertami w branży odzyskiwania dopłat do odszkodowań z AC i OC i bezpłatnie przeanalizują Twoją sprawę.
W odzyskaniu pieniędzy z ubezpieczenia pomoże Ci firma odszkodowawcza. Jej pełnomocnicy zajmują się sprawami świadczeń od prywatnego ubezpieczyciela, z ZUS-u, szpitala oraz innych zakładów. Możesz liczyć na ich wsparcie także wtedy, gdy nie chodzi o Twoją polisę, a np. ubiegasz się o odszkodowanie za śmierć bliskiej osoby w wypadku.
Nawiązując współpracę z kancelarią, otrzymujesz doradztwo na każdym etapie – od analizy po wypłatę sprawiedliwego odszkodowania. Prawnik wyjaśni, jakie świadczenia Ci przysługują i rzetelnie poprowadzi Twoją sprawę. Profesjonalne wsparcie to najbardziej skuteczna metoda na skrócenie czasu rozpatrywania reklamacji. Jak to możliwe? Eksperci do spraw odszkodowań od lat mają do czynienia z zakładami ubezpieczeń. Znają techniki wykorzystywane przez ubezpieczycieli i potrafią tak prowadzić negocjacje, aby uniknąć zaniżenia lub odrzucenia roszczenia.
W sytuacji wejścia na drogę sądową zyskujesz pełnomocnika, który będzie występował w Twoim imieniu. Napisze pisma procesowe i w konsultacji z Tobą podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu ugody. Takie wsparcie będzie dla Ciebie szczególnie cenne, jeżeli nie miałeś jeszcze do czynienia z procesami w sądzie i nie wiesz, jak potoczą się kolejne rozprawy.
Przydarzyła Ci się szkoda z AC? O dopłaty do odszkodowań możesz wystąpić w ciągu 3 lat od otrzymania decyzji od ubezpieczyciela. Pamiętaj, że wypłata odszkodowania z polisy autocasco różni się zależnie od tego, czy jest to szkoda całkowita czy częściowa. O pierwszej ubezpieczyciel orzeka, gdy naprawa samochodu przekracza 70% jego wartości rynkowej lub w sytuacji, kiedy przyczyny techniczne uniemożliwiają naprawę. O dopłatę możesz wystąpić wtedy, gdy ubezpieczyciel zaniżył cenę samochodu sprzed wypadku i zawyżył wartość wraku.
Szkoda częściowa podlega naprawie. Oznacza to, że usługa mechanika i zakup nowych części nie przekraczają 70% ceny samochodu. Niesprawiedliwe podejście ubezpieczycieli w tym zakresie dotyczy np. zaniżania cen samochodów oraz wypłacania pieniędzy za wynajem auta zastępczego.
Nawiązując współpracę z kancelarią, zyskujesz doradcę, który poprowadzi dialog z ubezpieczycielem i sfinalizuje sprawę wypłaty Twoich pieniędzy. Jak otrzymać wyższe odszkodowanie i nie tracić czasu na spotkania i gromadzenie dokumentów? Skontaktuj się z naszymi pełnomocnikami. Zrobisz to w sposób, który najbardziej Ci odpowiada – telefonicznie, mailowo lub przez formularz dostępny na stronie internetowej.
Przedstaw nam swoją sytuację i wyślij dokumenty otrzymane od ubezpieczyciela (np. zdjęcia polisy AC) albo decyzję wypłaty odszkodowania. Podczas indywidualnej analizy przydatne będą też zdjęcia uszkodzonego samochodu i inne materiały dokumentujące okoliczności zdarzenia (notatki policyjne, nagrania z wideorejestratora). Na podstawie Twoich dowodów zweryfikujemy sprawę i opracujemy plan działania. Skonsultujemy z Tobą opracowaną przez nas strategię odzyskiwania Twoich należności. Jeśli zaakceptujesz naszą propozycję, podpiszemy umowę i rozpoczniemy działania w Twoim imieniu.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |