Zgłaszanie szkód w Ergo Hestii możliwe jest m.in. przez e-konto. Jest to panel, który pozwala też na monitorowanie przebiegu likwidacji roszczenia i nabycie innych typów polisy. Posiadacze ubezpieczenia na życie w Hestii mogą też złożyć zawiadomienie o szkodzie przez telefon, pocztowo, w oddziale lub za pośrednictwem pełnomocnika z kancelarii odszkodowawczej.
Zaktualizowano: 28.09.2022
Z tego artykułu dowiesz się:
Ergo Hestia umożliwia swoim klientom zgłoszenie szkody lub roszczenia na różne sposoby. Poszkodowany sam decyduje, która ścieżka jest dla niego najwygodniejsza.
Najwygodniejszym rozwiązaniem jest wykorzystanie e-konta. Sygnalizując zajście zdarzenia z indywidualnego profilu klienta, ubezpieczony ma możliwość monitorowania przebiegu likwidacji. Na stronie Hestii można znaleźć dostęp do e-formularzy. Jeden przeznaczony jest dla posiadaczy ubezpieczeń majątkowych, komunikacyjnych lub osobowych. Drugi arkusz jest dla osób, które mają indywidualne lub grupowe ubezpieczenie na życie.
Ergo Hestia respektuje też inne sposoby zgłaszania szkód. Należą do nich:
W trakcie zgłaszania szkody w Ergo Hestii przydatne będą szczegółowe dane ubezpieczonego. Należy więc przygotować:
Dodatkowo ubezpieczyciel może zażądać kopii prawa jazdy osoby, która kierowała pojazdem w momencie wypadku oraz dowodu rejestracyjnego uszkodzonego pojazdu.
Assistance to dobrowolne ubezpieczenie gwarantujące pomoc w zakresie:
Aby uzyskać wsparcie Assistance w Ergo Hestia, przygotuj numer swojej polisy – znajdziesz go w lewym górnym rogu dokumentu ubezpieczeniowego – oraz swój PESEL lub REGON. Po skompletowaniu załączników zadzwoń pod numer 801 107 107 lub 58 555 55 55. Infolinia Assistance jest czynna 24/7.
Posiadacz polisy na życie ma prawo do uzyskania pełnego odszkodowania po zdarzeniu, o ile dopełni należnych obowiązków:
Zgłoszenie do Ergo Hestii należy złożyć możliwie jak najszybciej. Zgodnie z regulacją prawną, poszkodowany ma czas do 3 lat od dnia zajścia, aby złożyć zawiadomienie o szkodzie.
Dokumenty potrzebne do odszkodowania z ubezpieczenia na życie Ergo Hestia to materiał dowodowy, który pozwala firmie ustalić przebieg i okoliczności zdarzenia oraz odpowiedzialność i wysokość odszkodowania. Są to:
Jeżeli zgłosisz szkodę w Ergo Hestia i zechcesz nawiązać kontakt z doradcą, który zajmuje się Twoją sprawą, lub wysłać dokumenty dotyczące szkody, możesz skorzystać z elektronicznego formularza na stronie ubezpieczyciela. Dostęp internetowy czynny jest przez całą dobę (także w weekendy, święta i wieczorami). To szybki sposób umożliwiający sprawne rozpatrzenie Twojej sprawy.
Aby nawiązać kontakt z opiekunem szkody, przygotuj:
Poszkodowany, który zgłosił szkodę w Ergo Hestia, ma możliwość naprawy uszkodzonego pojazdu w sprawdzonym serwisie z sieci ERGO Hestia Pomoc 24. Aby tego dokonać, należy oddać samochód do jednego z rekomendowanych przez ubezpieczyciela serwisów zlokalizowanych w całym kraju.
Doradcy Ergo Hestia nadzorują i rozliczają cały proces. Ubezpieczony otrzymuje informacje o kolejnych etapach postępowania i możliwości odbioru naprawionego pojazdu. Więcej informacji można znaleźć pod numerem telefonu 58 785 87 89 (infolinia jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00) oraz mailowo pisząc na adres pomoc@ergohestiapomoc24.pl.
Według ogólnych zasad, towarzystwo ubezpieczeniowe powinno wypłacić odszkodowanie w ciągu 30 dni od dnia, w którym poszkodowany zgłosił szkodę. Odstępstwo od tego czasu dopuszczalne jest wyłącznie w sytuacji, w której wyjaśnienie okoliczności zdarzenia nie jest możliwe w tak krótkim czasie. Wówczas Ergo Hestia przedłuża czas wypłaty do 14 dni od chwili ostatecznego wyjaśnienia sprawy. Jeżeli kwota świadczenia składa się z części bezspornej i spornej (zależnej np. od wyroku postępowania cywilnego), wówczas pierwsza transza powinna być wypłacona w ciągu pierwszych 30 dni.
Jeżeli ubezpieczony nie zgadza się z decyzją, ma prawo złożyć odwołanie od decyzji ubezpieczyciela. Reklamacja w Ergo Hestii możliwa jest przez:
Towarzystwo odpowiada na złożone pismo w ciągu 30 dni (w wyjątkowych sytuacjach 60 dni) od daty wpływu. Odrzucenie reklamacji nie jest równoznaczne z brakiem dalszych możliwości. Klient może zwrócić się ze swoją sprawą do Rzecznika Finansowego, sądu lub przeprowadzić bezpłatną analizę swojej sprawy w kancelarii odszkodowawczej.
Jeśli nastąpiło zdarzenie, w wyniku którego starasz się otrzymać odszkodowanie od ubezpieczyciela, pamiętaj, że 95% wypłat jest celowo zaniżanych.
Często sposób, w jaki składamy wniosek o wypłatę odszkodowania ma wpływ na decyzję końcową. Warto więc skonsultować się bezpłatnie z nami.
Jeśli sprawa będzie prosta, wówczas podpowiemy jak to zrobić najlepiej, jeśli jednak może nastąpić odmowa wypłaty, wtedy zaproponujemy skorzystanie z naszych usług.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |