• 22 493 67 40
  • nalezysie@euco.pl
    unnamed-1unnamed-1unnamed-1unnamed-1
    • Nasze usługi
      • Odszkodowanie komunikacyjne po wypadku
      • Odszkodowanie za wypadek w pracy
      • Renty i odszkodowania
      • Odszkodowanie za szkodę rolniczą
      • Odszkodowanie za potknięcie / poślizgnięcie
      • Odszkodowanie za śmierć bliskiej osoby
      • Odszkodowanie za błąd lekarski
      • Świadczenie pielęgnacyjne
    • O nas
    • Poradnik Należy Się
    • Chcę pomóc
    • FAQ
    • Kontakt
    • Strona główna
    • Poradnik
    • 5 sytuacji, w których poszkodowany nie dostał odszkodowania, choć miał do niego prawo
    5 wymówek ubezpieczyciela, przez które nie dostaniesz swojego odszkodowania
    19/03/2021
    Ubezpieczyciele nie tylko zaniżają ponad 95% wypłacanych odszkodowań, ale też brutalnie naciągają swoich klientów. Poznaj najczęstsze chwyty.
    24/03/2021

    5 sytuacji, w których poszkodowany nie dostał odszkodowania, choć miał do niego prawo

    19/03/2021
    Kategorie
    • Poradnik
    • Za niskie odszkodowanie
    Tagi
    • zaniżone odszkodowanie

    Zakłady ubezpieczeniowe są nastawione na swój zysk. Ich głównym celem jest chęć wzbogacenia się, a nie pilnowanie spraw klientów. To właśnie dlatego, gdy przysługuje Ci odszkodowanie, Twój agent nie zadzwoni i nie poinformuje Cię o tym. Przedstawiamy pięć typowych sytuacji, w których poszkodowany nie otrzymał swoich pieniędzy, choć miał do nich całkowite prawo.

    Towarzystwa ubezpieczeniowe stosują przeróżne metody, aby zarobić jak najwięcej na swoich klientach. Jedną z takich technik jest masowe zaniżanie odszkodowań. Szacuje się, że ponad 95% poszkodowanych dostaje znacznie niższe świadczenia niż te faktycznie im przysługujące.

    1. Odszkodowanie przysługuje Ci już w trakcie leczenia

    Wyobraź sobie Pana Mateusza, który, wracając z urlopu, miał wypadek samochodowy. W trakcie zdarzenia doznał pozornie niepoważnych obrażeń kręgosłupa. Z biegiem czasu okazało się jednak, że dolegliwości zaczęły się nasilać. Lekarz jednoznacznie stwierdził, że są to następstwa wypadku i wdrożył kurację. Leczenie było długotrwałe i wymagało zaangażowania fachowców z prywatnej kliniki. Kwoty kuracji rosły, jednak Pan Mateusz ponosił je z własnej kieszeni, licząc, że w przyszłości otrzyma od ubezpieczyciela zwrot kosztów i zadośćuczynienie z powodu doznanej krzywdy, które w tym wypadku trzyipółkrotnie przewyższało koszty samego leczenia. 

    Po zakończonej terapii nasz bohater zgłosił swoją szkodę i czekał na decyzję o przyznanym odszkodowaniu. Przykrym zaskoczeniem było pismo informujące o tym, że szkoda się przedawniła i Pan Mateusz nie dostanie żadnych pieniędzy ze swojej polisy. 

    Jak mogło do tego dojść? W naszym prawie nie ma żadnego przepisu informującego o tym, że możesz zgłosić swoją szkodę dopiero po całkowitym powrocie do zdrowia. Ubezpieczyciel nie wstrzyma likwidacji Twojego roszczenia, ponieważ ciągle przebywasz w szpitalu i jesteś pod opieką lekarzy. Zgodnie z powszechną praktyką masz 3 lata (od dnia nieszczęśliwego zdarzenia), aby zgłosić swoją szkodę, a zakład ubezpieczeń powinien w ciągu 30 dni (od dnia zgłoszenia nieszczęśliwego zdarzenia) wypłacić Ci należne pieniądze.

    Potem, przez 10 lat, Twoja szkoda może być uzupełniana o kolejne świadczenia, właśnie dlatego, że w naturę zdarzeń zdrowotnych wpisana jest niewiadoma przebiegu leczenia i skutków urazów fizycznych oraz psychicznych, które mają wpływ na życie osobiste i zawodowe. W niektórych przypadkach takie świadczenia nierzadko kończą się świadczeniem rentowym wypłacanym z polisy sprawcy. 

    Czy wiesz, że fakt zaistnienia szkody, nawet jeśli ma charakter rozwojowy, trzeba chronić przed przedawnieniem oraz faktycznym zatarciem dowodów? Mowa o zeznaniach świadków, monitoringu itd. Szkodę nawet pierwotnie nieoszacowaną można w późniejszym etapie uzupełniać.

    Złóż zawiadomienie o zdarzeniu jak najszybciej. Jeśli wstrzymasz się ze zgłoszeniem szkody aż do zakończenia leczenia, może okazać się, że roszczenie się przedawniło i nie masz prawa, by odzyskać swoje zadośćuczynienie za doznane cierpienie i zwrot kosztów leczenia. Zamiast walczyć samodzielnie, najlepiej od samego początku powierz swoją sprawę specjalistom z nalezysie.pl. Pozornie błahy błąd w kwestionariuszu zgłoszeniowym może skutkować kosztownym dla Ciebie stwierdzeniem przyczynienia do wypadku lub wręcz odmowy i pozbawienia Cię ochrony ubezpieczeniowej. Nasi eksperci bezpłatnie przeanalizują Twoją sprawę i zajmą się wszelkimi formalnościami.

    2. Odszkodowanie dostaniesz nie tylko z polisy OC

    Ubezpieczyciele zarabiają na Twoim zaniechaniu. Wypadek komunikacyjny, śmierć bliskiej osoby, upadek na śliskiej podłodze w sklepie, złamanie lub zwichnięcie – te i wiele innych sytuacji to okazje do odzyskania pieniędzy z odszkodowania. Poszkodowani najczęściej upominają się tylko o odszkodowanie powypadkowe. Zapominają, że płacą także inne składki, które dają im możliwość otrzymania odszkodowania. 

    Jaki jest tego powód? Zwykle niechęć do formalności i niskie stawki ubezpieczeń. Trzeba jednak pamiętać, że niemal każde odszkodowanie w Polsce jest zaniżone, a w przejściu przez proces odzyskiwania roszczeń mogą pomóc specjaliści. Rezygnując z odszkodowania innego niż powypadkowe, zrzekasz się prawa do pieniędzy, które w pełni Ci przysługują. 

    Co najbardziej istotne, 80% społeczeństwa poszkodowanych zapomina lub nie wie o przysługujących im odszkodowaniach. Po pierwsze sam zwrot kosztów leczenia często stanowi tylko mały fragment wszystkich należnych Ci świadczeń (takich jak zadośćuczynienie za doznane cierpienie). Po drugie ludzie nie zdają sobie sprawy, że mogą otrzymać dodatkowe świadczenia także z innych posiadanych polis, a firmy ubezpieczeniowe celowo ich o tym nie informują.

    O jakich polisach zapominamy najczęściej?

    Są to polisy takie, jak np. ubezpieczenie:

    • dziecka w przedszkolu;
    • małżonka;
    • mieszkania;
    • na życie;
    • sprzętu elektronicznego;
    • przy rachunku bankowym lub karcie kredytowej;
    • w pracy.

    Choć różnią się one zakresem obowiązywania, każda z nich daje Ci prawo do odzyskania pieniędzy. Pamiętaj jednak, aby za każdym razem przy podpisywaniu jakiejkolwiek umowy ubezpieczeniowej sprawdzać zapisy dotyczące wyłączeń ochrony polisy. 

    3. Pierwsza wycena odszkodowania zawsze jest za niska

    Duża część Twoich pieniędzy przepada, gdy godzisz się na pierwszą zaproponowaną przez zakład wysokość odszkodowania. W stosunku do swojego ubezpieczyciela zachowaj zasadę ograniczonego zaufania. Dostałeś pismo z wyceną szkody? Nie zgadzaj się na oferowaną stawkę, nawet jeśli wstępnie wydaje się zadowalająca. Ponad 95% poszkodowanych dostaje za niskie świadczenia, jest więc duże prawdopodobieństwo, że Twoja należność też jest istotnie zaniżona.

    Czy wiesz, że korzystając z pomocy profesjonalnego pełnomocnika, nic nie ryzykujesz? Bezpłatnie przeanalizujemy Twoją sprawę na każdym etapie jej trwania, nawet jeśli wydaje Ci się, że jest już zamknięta. Skontaktuj się z nami.

    Zrób analizę rynku i poproś TU o dokumentację, na podstawie której dokonano kalkulacji szkody. Sprawdź, czy ubezpieczyciel nie zaniżył wartości np. Twojego samochodu albo cen części. Złóż odwołanie od otrzymanej decyzji i podaj w nim argumenty potwierdzające Twoją rację. Udowodnij, że jesteś osobą świadomą swoich praw i zdeterminowaną do walki o sprawiedliwe odszkodowanie. Jeśli ubezpieczyciel zorientuje się, że nie masz wystarczającej wiedzy lub doświadczenia profesjonalisty, nie pomoże Ci osiągnąć korzystnego dla Ciebie rozwiązania.

    4. Brak precyzji w opisie okoliczności zdarzenia

    Do utraty Twoich pieniędzy może przyczynić się niechęć do skorzystania z fachowej pomocy, samodzielność i zaufanie, że doradcy z infolinii podpowiedzą, jak właściwie wypełnić kwestionariusz szkody. 

    Jednym z najważniejszych etapów podczas zgłaszania szkody jest szczegółowy opis okoliczności zdarzenia. Im dokładniej będzie on skonstruowany, tym większa szansa na wysokie odszkodowanie. Wielu poszkodowanych nie wie, jak przedstawić i uargumentować swoją szkodę. Ubezpieczyciel od razu rozpozna brak profesjonalizmu i będzie starał się maksymalnie obniżyć kwotę roszczenia lub odmówić odszkodowania, aby jak najwięcej zyskać kosztem klienta. 

    Najczęstszą praktyką Ubezpieczycieli przy polisach dobrowolnych jest wykazanie, że szkoda nie powstała w wyniku nieszczęśliwego zdarzenia, a w wyniku schorzeń endogennych. Innym klasykiem jest odmowa uznania odpowiedzialności towarzystwa lub istotne przyczynienie proporcjonalnie obniżające Twoje świadczenia wskutek źle wypełnionego formularza. Niestety po błędzie w zgłoszeniu nikt nie da Ci drugiej szansy na poprawienie czegokolwiek, np. opisu okoliczności. 

    To właśnie dlatego tak ważna jest pomoc ekspertów. Prawnicy z NależySię bez żadnych opłat przeanalizują Twoją sprawę i przygotują indywidualną strategię działania. Opracują przekonującą relację z miejsca zdarzenia, a ich wieloletnie doświadczenie z ubezpieczycielami ułatwi im skuteczną negocjację sprawiedliwego odszkodowania. 

    5. Rezygnacja z odszkodowania przez alkohol

    Częstym przypadkiem rezygnacji z odszkodowania jest alkohol. Uczestnicy wypadków, kolizji i innych nieszczęśliwych zdarzeń drogowych często mylnie zakładają, że skoro byli pod wpływem alkoholu, na pewno automatycznie tracą prawo do jakichkolwiek roszczeń, mimo że to nie oni spowodowali swoim zachowaniem wypadek. 

    Załóżmy, że Pan Mariusz dostał awans w pracy i postanowił to uczcić z przyjaciółmi. Wszyscy spotkali się w centrum miasta, spędzili wspólnie czas, a potem rozeszli się do domów. Pan Mariusz zostawił samochód na firmowym parkingu i chcąc wrócić szybciej do domu, skorzystał z rowerów miejskich. Podczas prawidłowej jazdy na rowerze potrącił go samochód. Wskutek upadku nasz bohater złamał rękę, którą długotrwale leczył. W obawie przed utratą prawa jazdy zaniechał wezwania policji, udokumentowania i zgłoszenia swojej szkody, ponieważ jest pewien, że obecność alkoholu we krwi uniemożliwiłaby mu otrzymanie pieniędzy chociażby z OC sprawcy. 

    Nie istnieje żaden prawny zapis świadczący o tym, że osoba, która nie była sprawcą wypadku, nie dostanie odszkodowania, ponieważ była pod wpływem alkoholu. Każda sytuacja wymaga indywidualnej interpretacji. Praktyka naszej kancelarii odszkodowawczej niejednokrotnie dowiodła, że odszkodowanie mogą dostać nawet te osoby, które miały na swoim koncie drobne występki, np. jazdę samochodem bez aktualnych badań technicznych lub polisy OC.

    Wydaje Ci się że dostałeś za niskie odszkodowanie? Sprawdź jak możemy Ci pomóc.

    Umów się na rozmowę





      Share
      3

      Powiązane wpisy

      06/05/2022

      Kancelaria odszkodowawcza – co warto o niej wiedzieć?


      Czytaj dalej
      05/01/2022

      Czy ubezpieczenie turystyczne obejmuje jazdę poza wyznaczoną trasą narciarską?


      Czytaj dalej
      02/06/2021

      Nie wykryto sprawcy lub winny zbiegł z miejsca wypadku? Sprawdź, kiedy masz szansę na odszkodowanie


      Czytaj dalej
      02/06/2021

      Opinia rzeczoznawcy a możliwość uzyskania odszkodowania. Jak uzyskać większe pieniądze po wypadku?


      Czytaj dalej
      02/06/2021

      Dochodzenie roszczeń od ubezpieczyciela z pełnomocnikiem to szansa na wyższe wartości świadczeń odszkodowawczych.


      Czytaj dalej
      08/05/2021

      Przedawnienie roszczeń odszkodowawczych. Jaki jest okres przedawnienia?


      Czytaj dalej

      O nas

      Jesteśmy częścią grupy EuCO, spółki notowanej na GPW w Warszawie, która od 16 lat pomaga poszkodowanym uzyskać wyższe odszkodowania.


      Poznaj inne nasze serwisy:


      www.euco.pl,

      www.swiadczeniapielegnacyjne.pl Poznaj naszą społeczność na Narencie.pl

      Kontakt

      NależySię Grupa EUCO S.A.

      ul. Kolbego 18
      59-220 Legnica
      tel. 22 493 67 40
      e-mail: nalezysie@euco.pl

      Zobacz więcej

      • Nasze usługi
      • O nas
      • FAQ
      • Poradnik poszkodowanego
      • Chcę pomóc
      • Kontakt
      • Program partnerski
      © NależySię, Grupa EuCO 2004 – 2021 22 493 67 42
          Zadzwoń
          Napisz
          Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia dzięki zapamiętywaniu Twoich preferencji i powtarzaniu wizyt. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie.
          UstawieniaAkceptuję
          Manage consent

          O cookies

          Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia podczas przeglądania witryny. Z tych plików cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również zrezygnować z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może mieć wpływ na wygodę przeglądania.
          Necessary
          Zawsze Dozwolone
          Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
          CookieDurationDescription
          cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
          cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
          cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
          cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
          cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
          viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
          Functional
          Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
          Performance
          Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
          Analytics
          Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
          Advertisement
          Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
          Others
          Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
          SAVE & ACCEPT


          Zamów bezpłatną konsultację

          lub zadzwoń 22 493 67 40

          Pracujemy w godz. 8–18 (pn–pt) i 9–17 (sb)







            Zamów bezpłatną konsultację

            lub zadzwoń 22 493 67 40

            Pracujemy w godz. 8–18 (pn–pt) i 9–17 (sb)