Zgłoszenie szkody w AXA z OC, AC, NNW lub innej polisy wymaga dokładnego opisu okoliczności zdarzenia. Ubezpieczyciel żąda od poszkodowanego materiałów dowodowych, na podstawie których ustala odpowiedzialność i wysokość odszkodowania. Dlatego w chwili zdarzenia warto zadbać o zeznania świadków, oświadczenia sprawców, notatki policyjne i zdjęcia. Sprawdź, jak zgłosić szkodę w AXA i czy można odwołać się od odmowy wypłaty odszkodowania.
Zaktualizowano: 11.07.2022
Zgłoszenie szkody w AXA przez telefon możliwe jest pod numerem 22 599 95 22. Klienci mają też do dyspozycji ścieżkę elektroniczną; poprzez e-mail (szkody@axadirect.pl) lub e-formularz. Korzystając z arkusza dostępnego na stronie internetowej ubezpieczyciela, należy podać:
System będzie też żądał zdjęcia dowodu rejestracyjnego. Za pomocą tego rozwiązania można nie tylko zgłosić szkodę z OC w AXA, ale także skorzystać z bezpośredniej likwidacji szkód, zawiadomić o szkodzie AC i osobowej.
Inne rozwiązania to:
W trakcie zgłaszania szkody należy określić sposób rozliczenia odszkodowania. Do wyboru są dwa rozwiązania:
Szkodę w AXA najlepiej złożyć w dniu zdarzenia. Ułatwi to wykonanie dokładnej kalkulacji strat i pozwoli na szybsze odzyskanie należnych pieniędzy.
AXA rozpoczyna proces likwidacji szkody w dniu otrzymania zgłoszenia. Zawiadomienie jest zasadne, jeżeli poszkodowany dostarczy materiał dowodowy, na podstawie którego zakład ustali okoliczności zdarzenia, np.:
W trakcie procesu wyjaśniającego ubezpieczyciel ustali odpowiedzialność i wysokość odszkodowania. Po zgłoszeniu szkody poszkodowany może monitorować status zgłoszenia, korzystając ze swojego konta na stronie internetowej AXA.
Likwidacja szkody lub roszczenia w AXA najczęściej odbywa się w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia. Ubezpieczyciel może przedłużyć czas rozpatrywania do 90 dni, jeżeli ustalenie okoliczności zdarzenia nie będzie możliwe w krótszym czasie. Taka sytuacja może mieć miejsce np. ze względu na trwający proces sądowy.
AXA może odmówić wypłaty odszkodowania, zaniżyć jego wartość lub przeciągnąć w czasie rozpatrywanie roszczenia.
W takiej sytuacji poszkodowany ma prawo złożyć odwołanie od decyzji ubezpieczyciela i negocjować wyższą stawkę. Reklamacja rozpoczyna się od złożenia wniosku:
Towarzystwo ubezpieczeniowe ma 30 dni na rozpatrzenie roszczenia. Jeżeli nadal nie zgadzasz się ze stanowiskiem Towarzystwa Ubezpieczeniowego, możesz wnieść przeciwko niemu pozew sądowy.
Sposobem na szybsze odzyskanie swoich pieniędzy jest sprzedaż szkody kancelarii odszkodowawczej. Jeżeli zdecydujesz się na ten krok, postaw na doświadczenie i profesjonalizm swoich pełnomocników. Najważniejsze kryteria wyboru kancelarii odszkodowawczej to:
Jeśli nastąpiło zdarzenie, w wyniku którego starasz się otrzymać odszkodowanie od ubezpieczyciela, pamiętaj, że 95% wypłat jest celowo zaniżanych.
Często sposób, w jaki składamy wniosek o wypłatę odszkodowania ma wpływ na decyzję końcową. Warto więc skonsultować się bezpłatnie z nami.
Jeśli sprawa będzie prosta, wówczas podpowiemy jak to zrobić najlepiej, jeśli jednak może nastąpić odmowa wypłaty, wtedy zaproponujemy skorzystanie z naszych usług.
Chcesz uzyskac odszkodowanie z AXA? Nie możesz porozumieć się ze swoim ubezpieczycielem lub nie wiesz, od czego zacząć? Skorzystaj z naszej pomocy. Pełnomocnicy NależySię pomogli już setkom tysięcy osób – dołącz do grona naszych klientów i sprawdź, jak działamy!
Ubezpieczenia na życie WARTA – jak przebiega zgłoszenie szkody w Warcie?
Zgłoszenie szkody w PZU – dokumenty potrzebne do odszkodowania PZU
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |