• 22 493 67 40
  • nalezysie@euco.pl
    unnamed-1unnamed-1unnamed-1unnamed-1
    • Nasze usługi
      • Odszkodowanie komunikacyjne po wypadku
      • Odszkodowanie za wypadek w pracy
      • Renty i odszkodowania
      • Odszkodowanie za szkodę rolniczą
      • Odszkodowanie za potknięcie / poślizgnięcie
      • Odszkodowanie za śmierć bliskiej osoby
      • Odszkodowanie za błąd lekarski
      • Świadczenie pielęgnacyjne
    • O nas
    • Poradnik Należy Się
    • Chcę pomóc
    • FAQ
    • Kontakt
    • Strona główna
    • Firmy Ubezpieczeniowe
    • Ubezpieczenie na życie AXA – zgłoszenie szkody
    Ubezpieczenia nieruchomości, turystyczne i komunikacyjne. Jak zgłosić szkodę w Link4?
    14/12/2020
    Zgłoszenie szkody w AVIVA dla ubezpieczenia na życie – jakie dokumenty są potrzebne?
    16/12/2020

    Ubezpieczenie na życie AXA – zgłoszenie szkody

    16/12/2020
    Kategorie
    • Firmy Ubezpieczeniowe
    Tagi
    • Firmy ubezpieczeniowe
    axa_logo_materiały_prasowe

    Zgłoszenie szkody w AXA z OC, AC, NNW lub innej polisy wymaga dokładnego opisu okoliczności zdarzenia. Ubezpieczyciel żąda od poszkodowanego materiałów dowodowych, na podstawie których ustala odpowiedzialność i wysokość odszkodowania. Dlatego w chwili zdarzenia warto zadbać o zeznania świadków, oświadczenia sprawców, notatki policyjne i zdjęcia. Sprawdź, jak zgłosić szkodę w AXA i czy można odwołać się od odmowy wypłaty odszkodowania.

    Zaktualizowano: 11.07.2022

    Zgłoszenie szkody w AXA

    Zgłoszenie szkody w AXA przez telefon możliwe jest pod numerem 22 599 95 22. Klienci mają też do dyspozycji ścieżkę elektroniczną; poprzez e-mail (szkody@axadirect.pl) lub e-formularz. Korzystając z arkusza dostępnego na stronie internetowej ubezpieczyciela, należy podać:

    • informacje o zdarzeniu, 
    • numer polisy,
    • dane kontaktowe. 

    System będzie też żądał zdjęcia dowodu rejestracyjnego. Za pomocą tego rozwiązania można nie tylko zgłosić szkodę z OC w AXA, ale także skorzystać z bezpośredniej likwidacji szkód, zawiadomić o szkodzie AC i osobowej. 

    Inne rozwiązania to:

    • osobista wizyta z jednym z oddziałów AXA,
    • zawiadomienie pocztowe wysłane na adres ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa. 

    Wzór powiadomienia o zdarzeniu szkodowym w AXA można znaleźć na stronie internetowej ubezpieczyciela. Warto też skorzystać ze wsparcia pełnomocników firm odszkodowawczych, którzy pomogą w przygotowaniu kompletu dokumentów i negocjacji należnej stawki odszkodowania.

    W trakcie zgłaszania szkody należy określić sposób rozliczenia odszkodowania. Do wyboru są dwa rozwiązania:

    • kosztorysowe – polega na sporządzeniu kosztorysu będącego podstawą wypłaty świadczenia;
    • bezgotówkowe – sprowadza się do wskazania warsztatu, w którym pojazd zostanie naprawiony, a koszty związane z wykonaną usługą i zakupem materiałów w całości pokryje AXA. 

    Kiedy zgłosić szkodę w AXA?

    Szkodę w AXA najlepiej złożyć w dniu zdarzenia. Ułatwi to wykonanie dokładnej kalkulacji strat i pozwoli na szybsze odzyskanie należnych pieniędzy. 

    Ubezpieczony może jednak zawiadomić TU o nieszczęśliwym zajściu w terminie do 3 lat od dnia zdarzenia. Nowelizacja kodeksu cywilnego pozwala na wydłużenie tego czasu. Praktyka specjalistów z NależySię niejednokrotnie dowiodła, że wielu poszkodowanych odzyskało odszkodowanie za wypadki nawet sprzed 20 lat.

    Dokumenty potrzebne do zgłoszenia szkody w AXA

    AXA rozpoczyna proces likwidacji szkody w dniu otrzymania zgłoszenia. Zawiadomienie jest zasadne, jeżeli poszkodowany dostarczy materiał dowodowy, na podstawie którego zakład ustali okoliczności zdarzenia, np.: 

    • dokumentację medyczną potwierdzającą stopień doznanych obrażeń;
    • rachunki za poniesione koszty (np. naprawę pojazdu);
    • potwierdzenie zniszczenia bagażu;
    • oświadczenia sprawców;
    • zeznania świadków;
    • zdjęcia i filmy z miejsca zdarzenia;
    • notatki policyjne.

    W trakcie procesu wyjaśniającego ubezpieczyciel ustali odpowiedzialność i wysokość odszkodowania. Po zgłoszeniu szkody poszkodowany może monitorować status zgłoszenia, korzystając ze swojego konta na stronie internetowej AXA.

    Ile trwa likwidacja szkody w AXA?

    Likwidacja szkody lub roszczenia w AXA najczęściej odbywa się w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia. Ubezpieczyciel może przedłużyć czas rozpatrywania do 90 dni, jeżeli ustalenie okoliczności zdarzenia nie będzie możliwe w krótszym czasie. Taka sytuacja może mieć miejsce np. ze względu na trwający proces sądowy.

    Odwołanie od decyzji AXA

    AXA może odmówić wypłaty odszkodowania, zaniżyć jego wartość lub przeciągnąć w czasie rozpatrywanie roszczenia. 

    Problem przyznawania zbyt niskiego świadczenia dotyczy blisko 90% ubezpieczonych, a jego przyczyną jest chęć wzbogacenia się.

    W takiej sytuacji poszkodowany ma prawo złożyć odwołanie od decyzji ubezpieczyciela i negocjować wyższą stawkę. Reklamacja rozpoczyna się od złożenia wniosku:

    • drogą elektroniczną, 
    • osobiście w filii AXA,
    • przez telefon. 

    Towarzystwo ubezpieczeniowe ma 30 dni na rozpatrzenie roszczenia. Jeżeli nadal nie zgadzasz się ze stanowiskiem Towarzystwa Ubezpieczeniowego, możesz wnieść przeciwko niemu pozew sądowy. 

    Sprzedaż szkody w AXA

    Sposobem na szybsze odzyskanie swoich pieniędzy jest sprzedaż szkody kancelarii odszkodowawczej. Jeżeli zdecydujesz się na ten krok, postaw na doświadczenie i profesjonalizm swoich pełnomocników. Najważniejsze kryteria wyboru kancelarii odszkodowawczej to:

    • świadczenie usług najwyższej jakości, 
    • kierowanie się dobrem Klientów,
    • oferowanie pomocy prawnej i finansowej,
    • stosowanie nowatorskich rozwiązań,
    • kompleksowe doradztwo w sprawach dotyczących odszkodowań za obrażenia ciała, wypadki komunikacyjne, rolnicze, w pracy, błędy medyczne, potknięcia, poślizgnięcia i upadki. 

    95% ubezpieczycieli celowo zaniża wypłatę odszkodowań

    Jeśli nastąpiło zdarzenie, w wyniku którego starasz się otrzymać odszkodowanie od ubezpieczyciela, pamiętaj, że 95% wypłat jest celowo zaniżanych.

    Często sposób, w jaki składamy wniosek o wypłatę odszkodowania ma wpływ na decyzję końcową. Warto więc skonsultować się bezpłatnie z nami.

    Jeśli sprawa będzie prosta, wówczas podpowiemy jak to zrobić najlepiej, jeśli jednak może nastąpić odmowa wypłaty, wtedy zaproponujemy skorzystanie z naszych usług.

     
    Umów się na bezpłatną konsultację

    Chcesz uzyskac odszkodowanie z AXA? Nie możesz porozumieć się ze swoim ubezpieczycielem lub nie wiesz, od czego zacząć? Skorzystaj z naszej pomocy. Pełnomocnicy NależySię pomogli już setkom tysięcy osób – dołącz do grona naszych klientów i sprawdź, jak działamy!

    Zobacz również:

    Ubezpieczenia na życie WARTA – jak przebiega zgłoszenie szkody w Warcie?

    Zgłoszenie szkody w PZU – dokumenty potrzebne do odszkodowania PZU

    Ponad 95% odszkodowań jest zaniżonych, sprawdzimy, ile Ci się należy

    axa_logo_materiały_prasowe

    Umów się na rozmowę





      Share
      27

      Powiązane wpisy

      16/09/2021

      Ranking najlepszych ubezpieczeń dla dzieci i młodzieży szkolnej. Wskazujemy, na co zwrócić uwagę


      Czytaj dalej
      16/12/2020

      Zgłoszenie szkody w AVIVA dla ubezpieczenia na życie – jakie dokumenty są potrzebne?


      Czytaj dalej
      14/12/2020

      Ubezpieczenia nieruchomości, turystyczne i komunikacyjne. Jak zgłosić szkodę w Link4?


      Czytaj dalej
      02/12/2020

      Zgłaszanie szkody w Ergo Hestia – ile się czeka na odszkodowanie?


      Czytaj dalej
      30/11/2020

      Ubezpieczenia na życie Warta. Jak przebiega zgłoszenie szkody?


      Czytaj dalej
      27/11/2020

      Jak zgłosić szkodę w PZU ubezpieczenie na życie?


      Czytaj dalej

      O nas

      Newera Sp. z o.o. jest niezależną spółką, świadczącą usługi na rzecz wielu kancelarii prawnych, które pomagają w uzyskaniu odszkodowania lub świadczenia pielęgnacyjnego i renty powypadkowej.


      Poznaj inne nasze serwisy:


      www.swiadczeniapielegnacyjne.pl
      Poznaj naszą społeczność na Narencie.pl

      Kontakt

      Newera Sp. z o.o.

      ul. Sienna 72/6
      00-833 Warszawa
      tel. 22 493 67 40
      e-mail: pomoc@nalezysie.pl

      Zobacz więcej

      • Nasze usługi
      • O nas
      • FAQ
      • Poradnik poszkodowanego
      • Chcę pomóc
      • Kontakt
      • Program partnerski
      © NależySię, Grupa EuCO 2004 – 2021 22 493 67 42
          Zadzwoń
          Napisz
          Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia dzięki zapamiętywaniu Twoich preferencji i powtarzaniu wizyt. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie.
          UstawieniaAkceptuję
          Manage consent

          O cookies

          Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia podczas przeglądania witryny. Z tych plików cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również zrezygnować z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może mieć wpływ na wygodę przeglądania.
          Necessary
          Zawsze Dozwolone
          Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
          CookieDurationDescription
          cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
          cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
          cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
          cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
          cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
          viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
          Functional
          Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
          Performance
          Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
          Analytics
          Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
          Advertisement
          Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
          Others
          Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
          SAVE & ACCEPT


          Zamów bezpłatną konsultację

          lub zadzwoń 22 493 67 40

          Pracujemy w godz. 8–18 (pn–pt) i 9–17 (sb)







            Zamów bezpłatną konsultację

            lub zadzwoń 22 493 67 40

            Pracujemy w godz. 8–18 (pn–pt) i 9–17 (sb)