Zgłoszenie szkody w AXA przez telefon możliwe jest pod numerem 22 599 95 22. Klienci mają też do dyspozycji ścieżkę elektroniczną; poprzez e-mail (szkody@axadirect.pl) lub e-formularz. Korzystając z arkusza dostępnego na stronie internetowej ubezpieczyciela, należy podać informacje o zdarzeniu, numer polisy oraz dane kontaktowe. System będzie też żądał zdjęcia dowodu rejestracyjnego. Za pomocą tego rozwiązania można nie tylko zgłosić szkodę z OC w AXA, ale także skorzystać z bezpośredniej likwidacji szkód, zawiadomić o szkodzie AC i osobowej.
Inne rozwiązania to osobista wizyta z jednym z oddziałów AXA bądź zawiadomienie pocztowe wysłane na adres ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa. Wzór powiadomienia o zdarzeniu szkodowym w AXA można znaleźć na stronie internetowej ubezpieczyciela. Warto też skorzystać ze wsparcia pełnomocników firm odszkodowawczych, którzy pomogą w przygotowaniu kompletu dokumentów i negocjacji należnej stawki odszkodowania.
W trakcie zgłaszania szkody należy określić sposób rozliczenia odszkodowania. Do wyboru są dwa rozwiązania – kosztorysowe i bezgotówkowe. Pierwsze polega na sporządzeniu kosztorysu będącego podstawą wypłaty świadczenia. Drugie sprowadza się do wskazania warsztatu, w którym pojazd zostanie naprawiony, a koszty związane z wykonaną usługą i zakupem materiałów w całości pokryje AXA.
Szkodę w AXA najlepiej złożyć w dniu zdarzenia. Ułatwi to wykonanie dokładnej kalkulacji strat i pozwoli na szybsze odzyskanie należnych pieniędzy. Ubezpieczony może jednak zawiadomić TU o nieszczęśliwym zajściu w terminie do 3 lat od dnia zdarzenia. Nowelizacja kodeksu cywilnego pozwala na wydłużenie tego czasu. Praktyka specjalistów z nalezysie.pl niejednokrotnie dowiodła, że wielu poszkodowanych odzyskało odszkodowanie za wypadki nawet sprzed 20 lat.
AXA rozpoczyna proces likwidacji szkody w dniu otrzymania zgłoszenia. Zawiadomienie jest zasadne, jeżeli poszkodowany dostarczy materiał dowodowy, na podstawie którego zakład ustali okoliczności zdarzenia, np:
W trakcie procesu wyjaśniającego ubezpieczyciel ustali odpowiedzialność i wysokość odszkodowania. Po zgłoszeniu szkody poszkodowany może monitorować status zgłoszenia, korzystając ze swojego konta na stronie internetowej AXA.
Likwidacja szkody lub roszczenia w AXA najczęściej odbywa się w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia. Ubezpieczyciel może przedłużyć czas rozpatrywania do 90 dni, jeżeli ustalenie okoliczności zdarzenia nie będzie możliwe w krótszym czasu. Taka sytuacja może mieć miejsce np. ze względu na trwający proces sądowy.
AXA może odmówić wypłaty odszkodowania, zaniżyć jego wartość lub przeciągnąć w czasie rozpatrywanie roszczenia. Problem przyznawania zbyt niskiego świadczenia dotyczy blisko 90% ubezpieczonych. W takiej sytuacji poszkodowany ma prawo złożyć odwołanie od decyzji ubezpieczyciela i negocjować wyższą stawkę. Reklamacja rozpoczyna się od złożenia wniosku drogą elektroniczną, osobiście w filii AXA lub przez telefon. Towarzystwo ubezpieczeniowe ma 30 dni na rozpatrzenie roszczenia klienta. Sposobem na szybsze odzyskanie swoich pieniędzy jest sprzedaż szkody kancelarii odszkodowawczej.
Jeśli nastąpiło zdarzenie, w wyniku którego starasz się otrzymać odszkodowanie od ubezpieczyciela, pamiętaj, że 95% wypłat jest celowo zaniżanych.
Często sposób, w jaki składamy wniosek o wypłatę odszkodowania ma wpływ na decyzję końcową. Warto więc skonsultować się bezpłatnie z nami.
Jeśli sprawa będzie prosta, wówczas podpowiemy jak to zrobić najlepiej, jeśli jednak może nastąpić odmowa wypłaty, wtedy zaproponujemy skorzystanie z naszych usług.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |